PROFESSIONAL TRAINING OF SPECIALISTS OF ECONOMIC SECTORS IN POLAND AND UKRAINE: COMPARISON CRITERIA

Authors

DOI:

https://doi.org/10.28925/2226-3012.2015.4.8083

Keywords:

economic education, concept of study, education, comparative education, professional training

Abstract

The author reveals the criteria for comparison of professional training in the field of economic higher education institutions of the Republic of Poland and Ukraine. The author argues that the problem of professional training of the economic sector in higher education is complex and requires coordination of efforts of various courses and disciplines, to form an idea of the phenomenon of system performance, conditions, criteria and factors of its increase, methods of measurement. The author defines performance criteria as measurements or benchmarks used to assess achievement of efficiency standards. Performance as quality indicators, performance or value standard for evaluating the effectiveness of the student show how well students meet expectations of what they should know and be able to do that is expressed in levels or points. The analysis by research indicates the following performance criteria for the evaluation of the functioning of training: operating relating to the organization and flow of basic processes and patterns and express their development; economic, related to the size (value) of positive and negative effects (runs); Information related to the organization and how the system processes the information, expressing the impact of these processes on the system behavior; safety-related elements readily system, particularly technical means to express the impact of technology on the behavior of the system; performance related to the functioning of credit.

References

Бабушко С. Р. Сучасний стан професійного розвитку фахівців як складової неперервної освіти: аналіз законодавчої бази України / Світлана Ростиславівна Бабушко // ScienceRise 02/2015; 2(1 (7)). DOI: 10.15587/2313-8416.2015.37393.

Василюк А. В. Педагогічний словник-лексикон (українсько-англо-польський) / Алла Василюк, Мацей Танась – Вид. 2-ге, уточ. й доповн. – Ніжин: Видавець ПП Лисенко М.М., 2013. – 224 с.

Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України; головний ред. В.Г. Кремень. – К.: Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.

Энциклопедический словарь Брокгауз и Эфрона в 12 т.: биографии. – М.: Сов. Энциклопедия, 1991. – Т.1. – 799 с.

Коваль Т. І. Теоретичні та методичні основи професійної підготовки з інформаційних технологій майбутніх менеджерів-економістів : дис …. доктора пед. наук : 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. – Київ, 2008. – 44 с.

Педагогический словарь: учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений / под ред. В. И. Загвязинско- го, А. Ф. Закировой. – М.: Издательский центр «Академия», 2008. – 352 с.

Сисоєва С. О. Неперервна педагогічна освіта: сучасні парадигми та технології їх реалізації / С. О. Сисоєва // Матеріали виїз. засід. наукової школи з проблем творчості і технологій у неперервній професійній освіті (Хмельницький, 14-16 травня 2009 року): наукове видання; за ред. С. О. Сисоєвої. – Хмельницький, 2009. – 339 с.

Downloads


Abstract views: 92

Published

2015-10-01

How to Cite

Zagorodnya, A. (2015). PROFESSIONAL TRAINING OF SPECIALISTS OF ECONOMIC SECTORS IN POLAND AND UKRAINE: COMPARISON CRITERIA. OSVITOLOHIYA, (4), 80–83. https://doi.org/10.28925/2226-3012.2015.4.8083

Issue

Section

Comparative education systems