INTERCULTURAL EDUCATION TECHNOLOGY OF STUDENTS IN EXTRACURRICULAR WITH MUSIC

Authors

  • Wei Zheyuan National Pedagogical Dragomanov University, 9 Pirogova st., 01601 Kyiv, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.28925/2226-3012.2016.5.127131

Keywords:

educational technology, technology, intercultural education technology of students

Abstract

In the article the intercultural education technology of students in extracurricular work by means of music; the essence and basic features of music and educational technology; examples of educational music-teaching technologies; described the stages of implementation of educational technology. The author analysis the basic principles of intercultural education content selection means music students in extracurricular work formulated and substantiated the content of education students, which includes two parts: theoretical and practical.
The content of the theoretical unit aimed at fostering cultural values and tolerance towards university students to general and music culture of Western Europe (Germany, Austria, Italy, France) and Far East (Mongolia, China, Korea, Japan) based on mastering their theoretical knowledge and skills to identify specific ethnic and typological features musical culture of these countries; musical styles and genres, and features folk and spiritual music, classics, works by contemporary composers each country.

Practical unit content of intercultural education of students by means of music in classroom work aimed at fostering intercultural communication skills, identifying specific in the musical culture of different nations, tolerance towards musical culture of other countries during the learning of theoretical material.

Author Biography

Wei Zheyuan, National Pedagogical Dragomanov University, 9 Pirogova st., 01601 Kyiv, Ukraine

postgraduate student

References

Гончаренко С. У. Зміст загальної освіти і її гуманітаризація / С. У. Гончаренко // Неперервна професійна освіта : проблеми, пошуки, перспективи: [монографія] / за заг. ред. І. А. Зязюна. – Київ : ВІПОЛ, 2000.– С. 81–107.

Єрастова-Михалусь І. Б. Формування міжкультурної толерантності майбутніх магістрів економіки: дис. ... к-та пед. наук : 13.00.04 / Інна Борисівна Єрастова-Михалусь ; Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця. – Харків, 2016. – 164 с.

Мижериков В. А. Словарь-справочник по педагогике [Текст] / В. А. Мижериков / подобщ. ред.

П. И. Пидкасистого. – М. : ТЦ Сфера, 2004. – 448 с.

Неменский Б. М. Обращаясь к разуму и сердцу / Б. М. Неменский // Искусство и школа. – М. : Про- свещение, 1981. – С. 176–178.

Олексюк О. М. Музична педагогіка : Навчальний посібник / Ольга Миколаївна Олексюк. – К. : КНУКІМ, 2006. – 188 с.

Падалка Г. М. Педагогіка мистецтва (Теорія і методика викладання мистецьких дисциплін) / Г. М. Падалка. – Київ : Освіта України, 2010. – 274 с.

Сисоєва С. О. Інтегративні технології навчання дорослих : навч. – метод. посіб./ Світлана Олександрівна Сисоєва ; НАПН України, Київ, ун-т імені Бориса Грінченка. – Київ : ЕКМО, 2011. – 320 с.

Стукаленко З. М. Формування професійної толерантності майбутнього вчителя музичного мистецтва в процесі фахової підготовки: дис. ... к-та пед. наук : 13.00.04 / Зоя Михайлівна Стукаленко; Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка. – Кіровоград, 2016. – С. 86.

Талызина Н. Ф. Управление процессом усвоения знаний / Н. Ф. Талызина. – М. : Московский ун-т, 1975. – 343 с.

Фільц Б. М. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Музичне мистецтво. 5–8 класи / укладач Б. М. Фільц. – Київ; Ірпінь, 2005. – С. 3–59.

Черкасов В. Ф. Теорія і методика музичної освіти: [підручник] / В. Ф. Черкасов. – Кіровоград : РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2014. – 528 с.

Ягупов В. В. Педагогіка : навч. посібник [Електонний ресурс] / В. В. Ягупов. – К.: Либідь, 2002. – 560 с. – Режим доступу: http://eduknigi.com/ped_view.php?id=23

Downloads


Abstract views: 82

Published

2016-10-30

How to Cite

Zheyuan, W. (2016). INTERCULTURAL EDUCATION TECHNOLOGY OF STUDENTS IN EXTRACURRICULAR WITH MUSIC. OSVITOLOHIYA, (5), 127–132. https://doi.org/10.28925/2226-3012.2016.5.127131

Issue

Section

Сulturology of education