SYSTEM KOMPETENCJI LEKARZA: PODYPLOMOWY OKRES STANOWIENIA

Autor

DOI:

https://doi.org/10.28925/2226-3012.2016.5.169172

Słowa kluczowe:

kompetencja lekarza, edukacja podyplomowa, sruktura kompetencji lekarza

Abstrakt

W zaproponowanym artykule przedstawiona jest struktura kompetencji lekarza (motywacyjno-aksjologicznz, poznawczy, społeczno-osobowościowy i fachowo-działalnościowy komponenty); określono cechy formowania elementów kompetencji lekarza w okresie podyplomowym, w szczególności biorąc pod uwagę andragogiczne zasady szkolenia; zdefiniowane są komponenty kompetencj, pełne kształtowanie których jest możliwe tylko w okresie podyplomowym (społeczno-osobowościowy i fachowo-działalnościowy); przedstawiono treść komponentów społeczno-osobowościowego i fachowo-działalnościowego.

Biogram autora

Oleksandra Łysenko - Narodowy Uniwersytet Medyczny imienia O. O. Bohomolca, bulwar Т. Szewczenka, 13, 01601 Kijów, Ukraina

doktor nauk pedagogicznych, zastępca dyrektora Instytutu Kształcenia Podyplomowego

Bibliografia

Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників системи охорони здоров’я [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://mozdocs.kiev.ua/view.php?id=4233

Закон України «Про вищу освіту» від 01.07.2014 №1556-VII [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1556-18

Лисенко О. Ю. Роль і місце післядипломної освіти в національній системі підготовки лікарів / О. Ю. Лисенко // Освітологія, Oswiatologia. – 2015. – №4. – С. 49-53.

Лисенко О. Ю. Формування професійної компетентності майбутніх провізорів у вищих медичних навчальних закладах: монографія / О. Ю. Лисенко. – К.: ВП «Едельвейс», 2015. – 175 с.

Наказ Міністерства охорони здоров’я України від 23.02.2005 р. №81 «Про затвердження Переліку спеціальностей та строки навчання в інтернатурі випускників медичних і фармацевтичних вищих навчаль- них закладів, медичних факультетів університетів» [Електронний ресурс]. – Режим доступу до ресурсу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0291-05

Сисоєва С. О. Інтерактивні технології навчання дорослих: навчальний посібник / С. О. Сисоєва. – К.: ВД «Екмо», 2011. – 324 с.

Цехмістер Я. В. Допрофесійна підготовка учнів у ліцеї медичного профілю: теорія і практика: монографія / Я. В. Цехмістер. – К.: Наукова думка, 2002. – 621 с.

Chen (Amy) C., Kotliar D., Drolet B. C. Perspect Med Educ. 2015, no. 4, 181-185, DOI:10.1007/s40037-015- 0194-8 (eng).

Definition and Selection of Competencies. Theoretical and Conceptual Foundations. Strategy Paper on Key Competencies. An Overarching Frame of Reference for an Assessment and Research Program [Електронний ресурс] / OECD (Draft). – Режим доступу : http://www.oecd.org/dataoecd/48/22/41529556.pdf.

Pobrania


Abstract views: 66

Opublikowane

2016-10-30

Jak cytować

Łysenko, O. (2016). SYSTEM KOMPETENCJI LEKARZA: PODYPLOMOWY OKRES STANOWIENIA. ОСВІТОЛОГІЯ, (5), 169–172. https://doi.org/10.28925/2226-3012.2016.5.169172

Numer

Dział

Освітологічний контекст компетентнісної освіти