PEDAGOGICZNY PUNKTU WIDZENIA NA METODYKĘ DIAGNOSTYKI OSO- BOWOŚCI W PROCESIE KSZTAŁCENIA

Autor

DOI:

https://doi.org/10.28925/2226-3012.2015.4/1924

Słowa kluczowe:

metody oceny edukacyjnej, edukacja jednostki, proces rozwoju, diagnostyka pedagogiczna

Abstrakt

W artykule autorka przedstawia podstawy diagnostyki pedagogicznej jako nauki i praktyki. Opisuje psychologiczne i pedagogiczne źródła omawianych problemów. Prezentuje podstawowe funkcje diagnostyki pedagogicznej (szacowa- nia, komunikatywna, konstruktywna, informacyjna, słownikowa, informacji zwrotnej). Zwraca uwagę na poziom tej diagnostyki (składniki, diagnostyka systemu, struktura i prognozowanie), jej specyfikę w kształceniu rozwijającym jednostkę.

Bibliografia

Бабанский Ю. К. Оптимизация процесса обучения / Ю. К. Бабанский. – М. : Педагогика, 1977. – 250 с.

Вопросы психологии учебной деятельности младших школьников / под ред. Д. Б. Эльконина, В. В. Давыдова. – М., 1962. – 288 с.

Григор’єв А. Й. Психолого-педагогічна діагностика / А. Й. Григор’єв, В. І. Завіна. – К.: Преса України, 2005. – 448 с.

Давыдов В. В. Проблемы развивающего обучения: опыт теоретического и экспериментально- психологического исследования / В. В. Давыдов. – М. : Педагогика, 1986. – 240 с.

Индивидуальные варианты развития младших школьников / под ред. Л. В. Занкова. – М.: Педагоги- ка, 1972. – 115 с.

Львовский В. А. Структура теоретического знания и проблемы организации рефлексивных форм учебной деятельности / В. А. Львовский, П. Г. Нежнов, В. В. Рубцов. – Новосибирск: Ротапринт НГУ, 1986.

Мартиненко С. М. Діагностична діяльність майбутнього вчителя початкових класів: теорія і практика: [монографія] / С. М. Мартиненко. – К. : КМПУ імені Б. Д. Грінченка, 2008. – 434 с.

Рубцов В. В. Социально-генетическая психология развивающего образования: деятельностный подход / В. В. Рубцов. – М. : МГППУ, 2008. – 416 с.

Elena N. Prokofieva, Irina I. Leyfa, Gulnara R. Ibraeva, Linar G. Akhmetov, Ilya N. Maksimov, Ludmila V. Marfina, Marina A. Demyanenko, Yuliya L. Kamasheva. Pedagogical Diagnostics of Professional and Cultural Competences of University Students. Review of European Studies; Vol. 7, No. 5; 2015, doi:10.5539/res.v7n5p161.

Pobrania


Abstract views: 67

Opublikowane

2015-10-01

Jak cytować

Martynenko, S. (2015). PEDAGOGICZNY PUNKTU WIDZENIA NA METODYKĘ DIAGNOSTYKI OSO- BOWOŚCI W PROCESIE KSZTAŁCENIA. ОСВІТОЛОГІЯ, (4), 19–24. https://doi.org/10.28925/2226-3012.2015.4/1924

Numer

Dział

Методологічні засади освітології