OCENA KSZTAŁTOWANIA WAŻNYCH KOMPETENCJI ZAWODOWYCH STUDENTÓW-ABSOLWEN- TÓW SPECJALNOŚCI «ZARZĄDZANIE PERSONELEM I EKONOMIKA PRACY»

Autor

DOI:

https://doi.org/10.28925/2226-3012.2016.5.5662

Słowa kluczowe:

ekonomika pracy, integralna ocena, ważne kompetencje zawodowe, poziom wykształcenia fachowego, zarządzanie personelem

Abstrakt

Artykuł poświęcony jest kwestii opracowania metodyki integralnej oceny wskaźnika poziomu kształtowania ważnych kompetencji zawodowych studentów-absolwentów specjalności «Zarządzanie personelem i ekonomika pracy».
W badaniu naukowym ustalają się podstawowe składniki, określające poziom kształtowania ważnych kompetencji zawodowych studentów specjalności «Zarządzanie personelem i ekonomika pracy». Wyznaczono algorytm prowadzenia integralnej oceny, uwzględniającej oceny wykładowców uczelni oraz pracodawców.

Biogramy autorów

Nadija Czernuha - Międzyregionalna Akademia zarządzania personelem, ul. Frometiwska, 2, 02039 Kijów, Ukraina

doktor habilitowany nauk pedagogicznych, profesor, kierownik katedry Zarządzania uczelnią

Natalia Holowacz - Międzyregionalna Akademia zarządzania personelem, ul. Frometiwska, 2, 02039 Kijów, Ukraina

doktorantka katedry teorii i metodyki edukacji zawodowej, starszy wykładowca katedry Zarządzania personelem i ekonomiki pracy

Bibliografia

Гейзерська Р. А. Професійно значущі якості магістрів економічного профілю. Аналіз результатів те- оретико-експериментального дослідження // Проблеми трудової і професійної підготовки: наук.-метод.зб. / Раїса Гейзерська. – Слов’янськ, 2006. – С. 84-90.

Зимняя И. А. Личностно-деятельностный подход как основа организации образовательного про- цесса // Общая стратегия воспитания в образовательной системе России (к постановке проблемы): Кол- лективная монография. В 2 книгах. Книга 1 / Под общей редакцией И. А. Зимней. – М. : Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2001. – С. 249.

Огнев’юк В. О. Філософія та її місце в обробці наукових досліджень феномену освіти / В. О. Онев’юк // Освітологія. – 2012. – ч. І. – С. 69-75.

Сисоєва С. О. Сфера освіти як об’єкт дослідження / С. О. Сисоєва // Освітологія. – 2012. – ч. І. – С. 22-29.

Освітньо-професійна програма підготовки бакалавра (в частині розподілу загального навчального часу за циклами підготовки, переліку та обсягу нормативних дисциплін). Галузь знань 0305 «Економіка і підприємництво» від 2 лютого 2010 р. – К.: Міністерство освіти і науки України, 2010. – 12 с.

Соколова І. В. Педагогічний моніторинг якості професійної підготовки фахівців / І. В. Соколова // Матеріали IV підсумкової (2002 р.) наук.-практ. конф. викладачів МГІ. – Маріуполь, 2002. – С. 140-143.

Шадриков В. Д. Новая модель специалиста: инновационная подготовка и компетентностный подход / В. Д. Шадриков // Высшее образование сегодня. – 2004. – № 8. – С. 17–19.

Хуторской А. В. Ключевые компетенции и образовательные стандарты [Электронный ресурс] // Интернет-журнал «Эйдос». – 2002. – 23 апреля. – Режим доступа: http://eidos.ru/journal/2002/0423.htm.

Heppner Р. Р. Development and Implication of a Personal Problem Solving Inventory / P P Heppner, Ch. H. Petersen // Journal of Counseling Psychology. – 1982. – №29 .– P. 66-75, 0022-0167, doi: 10.1037. (eng)

Shulga N. Construction of the Detector for Synergetic Educational System Based on Quality Stan- dards / Natalia Shulga // American Journal of Educational Research. –2015, 3(12B), 36-40. doi: 10.12691/ education-3-12B-8. (eng)

Pobrania


Abstract views: 85

Opublikowane

2016-10-30

Jak cytować

Czernuha, N., & Holowacz, N. (2016). OCENA KSZTAŁTOWANIA WAŻNYCH KOMPETENCJI ZAWODOWYCH STUDENTÓW-ABSOLWEN- TÓW SPECJALNOŚCI «ZARZĄDZANIE PERSONELEM I EKONOMIKA PRACY». ОСВІТОЛОГІЯ, (5), 56–62. https://doi.org/10.28925/2226-3012.2016.5.5662

Numer

Dział

Економіка освіти та управління освітою