ROZWÓJ ŚRODOWISKA EDUKACYJNEGO SZKOŁY ŚREDNIEJ W WARUNKACH INTEGRACJI DO EUROPEJSKIEJ PRZESTRZENI EDUKACYJNEJ

Autor

DOI:

https://doi.org/10.28925/2226-3012.2016.5.9499

Słowa kluczowe:

szkoła średnia, europejska przestrzeń edukacyjna, środowisko edukacyjne, rozwój środowiska edukacyjnego, wielokulturowość, edukacja bilingwalna

Abstrakt

W artykule zostały przeanalizowane priorytety rozwoju środowiska edukacyjnego szkoły średniej na Ukrainie.
Zaznaczono zadanie współczesnego ukraińskiego wykształcenia średniego, realizacja których będzie popierać pomyślną integrację do europejskiej przestrzeni edukacyjnej. Rozważano kierunki polityki państwowej Ukrainy co do rozwoju wykształcenia średniego ogólnego w odniesieniu do czynnego prawa. Przedstawiono niezbędność sprzyjania rozwoju wielokulturowości w warunkach integracji do globalnej przestrzeni edukacyjnej, jednym z sposobów wcielenia jest edukacja bilingwalna (przedstawiono wyniky eksperymentu).

Biogramy autorów

Olga Iwanicka - NTUU «KPI», prospekt Pobedy, 37, 03056 Kijów, Ukraina

doktor zarządzania państwowego, profesor, profesor – Katedra Teorii i Praktyki Zarzadzania

Sergej Redko - uniwersytetu im. Borysa Grynczenki, ul. Bulwarno-Kudriawska, 18/2, 04053 Kijów, Ukraina

kandydat nauk psychologicznych, adiunkt, adiunkt

Ałła Panczenko - uniwersytetu im. Borysa Grinczenki, ul. Bulwarno-Kudriawska, 18/2, 04053 Kijów, Ukraina

kandydat nauk zarządzania państwowego, adiunkt, adiunkt

Bibliografia

Здіорук С. І. Формування єдиного відкритого освітньо-наукового простору України: оптимальне використання засобів забезпечення випереджального розвитку (аналітична доповідь) / С. І. Здіорук, А. Ю. Іщенко, М. М. Карпенко. – К.: 2011. – 43 с. – Режим доступу: http://www.niss.gov.ua/articles/597/

Ковалинська І. В. Вимоги до професійних компетентностей викладача в контексті полікультурної освіти / І. В. Ковалинська // Педагогічна освіта. Scientific Journal «ScienceRise». – 2016. – №2/5(19). – с. 36-40, DOI: http://dx.doi.org/10.15587/2313-8416.2016.60889

Кремень В. Г. Освіта і наука в Україні – інноваційні аспекти. Стратегія. Реалізація. Результати. / В. Г. Кремінь. – К.: Грамота, 2005. – 448 с.

Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року / Указ Президента України від 25.06.2013 р. – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/344/2013.

Саух П. Ю. Сучасна освіта: портрет без прикрас (між негативною креативністю ідей і українською вестернізацією) / П. Ю. Саух // Розвиток сучасної освіти: освітологічні наголоси: наук.пр. / за матер. Першої Всеукр. наук.-практ. конф. «Освітологія – науковий напрям інтегрованого пізнання освіти». – К.: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2011. – С.62-74.

Сафонова В. В. Билингвальные образовательные программы как инструмент обновления содержа- ния языкового школьного образования [Електронний ресурс] / В. В. Сафонова, Н. И. Марченко. – 2011. – Режим доступу: http://www.flsmozaika.ru/document/safonova.pdf

Сисоєва С. О. Творчий розвиток фахівців в умовах магістратури: Монографія / С. О. Сисоєва. – К.: ТОВ «Видавниче підприємство «ЕДЕЛЬВЕЙС», 2014. – 400 с.

Соколова І. В. Розвиток освіти в умовах полікультурного глобалізованого світу / І. В. Соколо- ва // Розвиток сучасної освіти: освітологічні наголоси: наук.пр. / за матер. Першої Всеукр. наук.-практ. конф. «Освітологія – науковий напрям інтегрованого пізнання освіти. – К.: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2011. – С.137-148.

Pobrania


Abstract views: 260

Opublikowane

2016-10-30

Jak cytować

Iwanicka, O., Redko, S., & Panczenko, A. (2016). ROZWÓJ ŚRODOWISKA EDUKACYJNEGO SZKOŁY ŚREDNIEJ W WARUNKACH INTEGRACJI DO EUROPEJSKIEJ PRZESTRZENI EDUKACYJNEJ. ОСВІТОЛОГІЯ, (5), 94–99. https://doi.org/10.28925/2226-3012.2016.5.9499

Numer

Dział

Procesy integracyjne w obszarze edukacji